خیر . شما باید کدپستی را با توجه به نشانی که در فرمهای مربوطه ثبت کرده اید؛ به بانک اعلام نمایید. توجه داشته باشید اعلام کدپستی نادرست می تواند درآینده مشکلاتی را برای شما به دنبال داشته باشد .
شماره ملی و کدپستی دو عدد حاکمیتی هستند که به دو سوال مهم پاسخ میدهند. شماره ملی هر فرد به منزله مشخصات سجلی وی بوده و نشان می دهد که وی کیست . کدپستی ده رقمی نیز به سوال کجاست ؟ پاسخ می دهد . این دو عدد حاکمیتی به نوعی مکمل یکدیگر بوده و نمیتوان یکی را بر دیگری ارجح دانست .
درستی و صحت کدهای پستی درج شده بر روی قبوض محل تردید است و توصیه میگردد با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی کدپستی GNAF کدپستی صحیح خود را یافته و مورد استفاده قرار دهید .
شما باید مدارک خود را بر اساس اعلام شرکت ملی گاز تهیه و ارائه نمایید و چه بسا برای آن شرکت، اعلام کدپستی از سوی شما کافی باشد و صحت سنجی کدپستی اعلامی شما توسط خودشان انجام شود. بنابراین توصیه می گردد شما مدارک خود را بر اساس آنچه شرکت مذکور اعلام نموده است تهیه و ارائه نمایید .
پیش از هر اقدامی لازم است توجه شما را به این مهم جلب نمایم که ؛ برای تعیین شماره طبقه استفاده از دو شیوه متداول و مرسوم می باشد. در روشی که توسط پست برای شماره گذاری طبقات استفاده شده است، طبقه ای که روی زمین قرارداد ( طبقه همکف ) با عدد صفر (0) و باقی طبقات به ترتیب1،2،3 و . . شماره گذاری میگردند . چنانچه با این توضیح همچنان این مغایرت را مشاهده می نمایید لازم است با استفاده از راهنمای یافتن کدپستی از طریق سامانه خدمات الکترونیک GNAF کدپستی صحیح خود را یافته و مورد استفاده قرار دهید .
به نظر میرسد موضوع مورد نظر شما مغایرت نام محله باشد و بر اساس آنچه عنوان نموده اید معتقد هستید که علیرغم واقع گردیدن منزل شما در محدوده محله پاسداران، در بانک اطلاعات کدپستی به اشتباه بنی هاشم قید شده است. توجه داشته باشید که شهرداری ها مرجع تعیین محدوده و نام محله های شهری هستند و شرکت پست نیز ملزم به استفاده از آن ها می باشد . بنابراین در بانک اطلاعات کدپستی نیز نام محلات بر مبنای مرزبندی های انجام شده توسط شهرداری اعمال گردیده است و ملاک عمل میباشد. برای اطمینان بیشتر میتوانید نقشه مرزبندی محلات شهر تهران را دریافت و نام محله ای که در ان سکونت دارید را کنترل نمایید .
شماره صندوق شخصی بر اساس در خواست شما برای مدتی محدود به شما واگذار میگردد و چنانچه نسبت به تمدید آن اقدام نکنید به شخص دیگری واگذار خواهد شد . بنابراین شماره صندوق شخصی نمیتواند نقش نشانی و کدپستی ده رقمی را ایفاء نمایند و از طرفی این شماره به محلی در یک دفتر پستی اشاره میکند که صندوق شخصی در آن قراردارد بنا براین شماره صندوق شخصی نمیتواند نشانی شما تلقی شده و در مراودات شما مورد استفاده قرار گیرد .
برخی سازمانها خدمات خود را به خانوارها تخصیص می دهند . به عنوان مثال سازمانی برای هر خانوار یک سبد کالا در نظر میگیرد و برای آنکه در توزیع سبدهای کالا به هر خانوار تنها یک سبد داده شود نیاز به معیاری برای شناسایی خانوار دارند. متاسفانه برخی سازمانها کد پستی را ملاک شناسایی خانوار قرار میدهند در حالیکه تعریف کدپستی به مکان اشاره میکند و معیار مناسبی برای شناسایی خانوار نمی باشد .
در هرصورت امکان تعریف کدپستی دیگری برای خانوارهای دوم و سوم وجود ندارد چرا که کدپستی به مکان اختصاص می یابد نه خانوار .
برای این کار لازم است کاربر در منوی تماس با ما و یا بانتخاب دکمه عضویت در سایت مذکور عضو شده و پس از تکمیل پروفایل اطلاعات خود می تواند مطالب موردنظر خود را از طریق پنل باز شده برای ایشان ارسال نماید. همچنین برای دریافت پاسخ درخواست خود نیز می تواند پس از مدتی با مراجعه به همان قسمت و ورود به سایت با استفاده از نام کاربری و کلمه عبوری که ثبت نموده است، پاسخ خود را مشاهد نماید. (در مواردی که پاسخ مربوطه کوتاه باشد، پاسخ بصورت پیامک برای شخص درخواست کننده ارسال می گردد).
عموماً آن دسته از شرکتها و سازمان هایی که درستی نشانی مشتریان یا مخاطبان برایشان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبین خود تأییدیه احراز نشانی را مطالبه میکنند. در این سرویس یک مرسوله که حاوی کد (رمز) مشخصی می باشد به نشانی اعلام شده از سوی شخص ارسال می شود که پس از رویت مدارک شناسایی و تایید هویت وی، به ایشان تحویل داده شده تا آن کد را در سامانه مربوطه ثبت کند. بدین ترتیب با ورود رمز توسط فرد دریافت کننده مرسوله، حضورش در نشانی اعلام شده تایید میگردد.
خیر ! سرویس صدور گواهی کدپستی تنها درستی کدپستی و نشانی را تایید نموده و در حقیقت وجود مکانی با نشانی و کدپستی مشخص را تایید می نماید. در حالیکه در سرویس احراز نشانی حضور شخص در نشانی مشخص مورد تأیید قرار میگیرد.
توجه داشته باشید مرجع تایید مالکیت و صدور سند مالکیت، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد و در سرویسهای پستی ارائه شده در این سامانه ابداً به موضوع مالکیت پرداخته نشده است.
هیچ سرویسی را به شما پیشنهاد نمی کنیم. به دلیل آن که از شما هیچگونه تاییدیه یا گواهی خواسته نشده و تنها از شما نشانی و کدپستی منزل شما پرسیده شده است . از طرف دیگر شما باید هرگونه سوال در مورد مدارک مورد نیاز را از سازمان مطالبه کننده بپرسید. ضمناً باید یادآوری نمایم در صورت اشتباه در انتخاب سرویس، وجوه پرداخت شده غیر قابل استرداد خواهد بود.
خیر این سرویس فقط به سازمانها و اشخاص حقوقی متقاضی و طرف قرارداد ارائه می گردد تا از درستی نشانی اعلام شده از سوی مخاطبان خود اطمینان حاصل نمایند و در صورتی که شما به اشتباه از این سرویس استفاده نمایید هیچگونه خروجی و محصولی به دست نخواهید آورد.
با توجه به ارسال پیامک مبنی بر اعلام زمان مراجعه مامور پست و نیز ماهیت سرویس AVS، در صورتیکه شما در نشانی اعلام شده حضور نداشته باشید عملاً حضورتان در آن نشانی احراز نشده و آن نشانی (از منظر سازمان سرویس گیرنده) فاقد اعتبار می باشد.
استفاده سازمانها از این سرویس بستگی به فرآیندهای کاری و اجرایی آنها داشته و پست نمیتواند در مورد نحوه استفاده سازمانها از این سرویس اعلام نظر کند اما در یک تعریف کلی میتوان به مواردی اشاره نمود که سازمانهای متقاضی پیش بینی می کنند در تعاملات آتی خود با مخاطبان و مشتریان و برای پیگیری یا اطلاع رسانی نیاز به برقراری ارتباط با ایشان خواهند داشت و در عین حال احتمال ارائه و اعلام نشانی غیر واقعی از سوی آنها نیز وجود دارد.
بطور مثال یک بانک یا موسسه اعتباری می تواند برای اطمینان از درستی نشانی فردی که متقاضی دریافت دسته چک یا تسهیلات اعتباری می باشد، از این سرویس استفاده نماید.